До 2020 року в області франчайзингу було випробувано багато нових підходів, напрямків, ноу-хау, новацій, багато з яких нічого позитивного не показали. Тобто до 2020 року франчайзери та франчайзі перебували в постійному пошуку нових ідей і напрямів. На сьогоднішній день різкого сплеску на ринку немає, одні учасники ринку зайняті пошуком грошей, інші займаються удосконаленням існуючих моделей.

Зарекомендували себе тільки перевірені роками концепції і ті галузі, в яких людина постійно потребує.

А з пандемієй COVID-19 запрацювали емоційно інші підходи до стабілізації бізнесу, і саме перевірені роками моделі показали себе максимально витребуваними та готовими до таких складнощей.

І на такій хвилі іноземні франшизи могли б зайняти чільні місця в розвитку.

Вони розуміють, що ми як країна вже відбулися, незважаючи на те, що ведемо війну. Але ставлення до України нейтральне. Ми не можемо сильно впливати на їх бізнес, і вони від нас не залежать. Якщо з’явиться партнер, який зможе підтвердити свої фінансові можливості для ведення бізнесу на території України, то цілком готові продати франшизу. Але тут є три істотних елементи, про які варто сказати. Наша країна повинна бути в списку їх пріоритетів, щоб вони були готові сюди продати свій бренд. Деякі компанії навіть не розглядають можливість продажу франшизи. Друге – європейці прописують бізнес-плани на 10 років і більше, ми мислимо більш короткостроково. І третій елемент – комфортність відносин. Проблема, про яку говорять іноземні компанії, – вітчизняні франчайзі не хочуть вчити мови.

Ці три аспекти для багатьох вітчизняних підприємців незрозумілі. Ми хочемо все сьогодні, відразу, швидко і багато. Але європейцям нікуди поспішати, у них у франчайзинговому бізнесі все добре: лояльні умови кредитування, платоспроможні партнери, прописані концепції, регулярно проводяться виставки. А як бонус – це доведення проекту до ідеалу. Український підприємець, виходячи з пропозицією про покупку франшизи, повинен зацікавити європейських партнерів, тому що до європейського франчайзеру може прийти кілька сотень франчайзі з різних регіонів Європи, і одна точка в Україні йому не буде цікава.

Також нашими мінусами є те, що інтересу у них для цього немає. Більшість європейських підприємців, які розглядають розвиток бізнесу по франшизі, оцінюють, наскільки якісно він зможе надати підтримку бізнесу. Мало хто ризикує і готовий купувати майстер-франшизу, тому є інтерес до форматів, які працюють на території, де знаходиться потенційний франчайзі.

Можливо в такому ж стилі варто активувати своє входження на український ринок і Subway, і Burger King, і Wendy’s, які періодичні заявляють про готовність працювати в Україні, і підписують протоколи, угоди, меморандуми.

Чи можемо фіксувати, що сьогоднішня ситуація не дозволяє говорити про якийсь конкретний інтерес з боку іноземців. Але це не означає, що європейці або представники інших регіонів не готові розвиватися, просто вони не ставлять це пріоритетом. Майже 40 млн. населення завжди будуть формувати споживчий попит, і такий ринок втрачати не варто. Ще важливий фактор, що частина нашої комерційної нерухомості належить іноземцям та власники будуть презентувати свої можливості європейцям.

А попит на іноземні франшизи? Попит є. Але багато людей просто не віддають собі звіту, що покупка закордонної франшизи несе валютні ризики, і якщо ви станете першим франчайзі зарубіжної франшизи в Україні, то візьмете на себе витрати, пов’язані з маркетингом цього бренду в Україні. І багато франчайзі цьому дивуються, не розуміючи, як франчайзер буде їм допомагати. Але він допомагати не стане, а видасть маркетингові матеріали, і франчайзі потрібно буде за свої гроші публікувати ці матеріали. Багато іноземців не хочуть бачити франчайзі, який відкриє одну-дві точки. Вони хочуть бачити франчайзі, який напише план відкриття десятків точок протягом короткого періоду часу. Якщо людина готова відкрити 10 ресторанів міжнародного бренду за рік-два, тоді з ним будуть говорити.

І хоча, в Україні зростає питома вага локальних франшиз. В Україні 65% франчайзерів – це локальні гравці. У той час як ще рік тому їх було на 5-7% менше. І це вже тренд всього пострадянського простору. Аналогічна картина в процентному співвідношенні і в Росії, 40% іноземних проти 60% місцевих. Трохи гірше йдуть справи в Білорусі і Казахстані – в цих країнах, за даними місцевих франчайзингових асоціацій, приблизно 20% локальних гравців. Але, якщо враховувати, що ще п’ять-сім років тому ця цифра не перевищувала і 10%, то тенденція очевидна.

Проте, готові до старту разом з іноземцями читайте пропозиції:


Всесвітньовідома мережа американских супермаркетів 7 – Eleven – працює за франшизою з 1964 року, оперує у 17 странах та нараховує 67480 магазинів

презентація

хочу дізнатися більше


Мережа американских піццерій Little Caesar’s – третя за величиною после Pizza Hut та Dominos, функціонує з 1959 року

презентація

хочу дізнатися більше


Tumbles – інноваційна франшиза навчально-фізкультурно-ігрових закладів для дітей віком від 11 місяців до 12 років, яка поєднує в собі STEM-навчання та ігри для розумово та фізичного розвитку дітей, а також фізкультурно-оздоровчі вправи

презентація

хочу дізнатися більше


Brain Child International з гордістю просуває та поширює свої революційні курси, інноваційний підхід, успішну бізнес-модель та досвід розвитку дитячого мозку по всьому світу. Ми відкрили свій бізнес на міжнародному рівні для пристрасних та продуктивних перспектив

презентація 1 / презентація 2

хочу дізнатися більше

Від Fran Team

www.franchising.org.ua Основною метою діяльності Асоціації є всебічне сприяння розвитку франчайзингу в Україні, а також представлення та захист інтересів роботодавців у галузі франчайзингу у економічній, соціально-трудовій та інших сферах, у тому числі в їх відносинах з іншими сторонами цивільного партнерства. В цьому році Асоціація буде святкувати своє двадцятиріччя. І до цього дня запроваджують нові продукути та сервіси: – повноцінно працює третейське урегулювання спорів, – ведеться робота над створення Фонду фінансування франчайзингу, – до реєстрації готується законопроект «Про франшизу», – учасники Асоціації залучаються до експертно-галузевих комітетів, метою роботи яких додаткове регулювання специфічних потреб франчайзерів. Цей рік буде присвячений розробці Доктрини «Франчайзинг 2030». Долучайтесь!

Залишити відповідь